Strona 1 z 2
Checklisty do samolotów
: 03 czerwca 2020, 23:50
autor: Sherman
Wstawiajcie swoje uwagi i propozycje do tych checklist.
Pe-2
Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulcy)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Część bomb przenoszona w komorach bombowych, skrzydłowe nieowieralne gdy mamy podwieszone bomby pod centropłatem. Zaplanować zrzuty pod tym kątem
Po otwarciu hamulca aero trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)
Temp. wody: max 100*C
Temp. oleju: max 100*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%
Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkości tylko przez hamowanie
Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
Przelot
1. Prop RPM na 85%
2. Gaz na 85%
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie
Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu
Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Re: Checklisty do samolotów
: 04 czerwca 2020, 10:20
autor: lucas
A może dodać coś takiego?
1. Informacje techniczne
- typ mieszanki: automatyczna/sterowana ręcznie
- typy chłodnic obsługiwanych ręcznie: woda/olej/klapki chłodzące zewnętrzne/klapki chłodzące wewnętrzne
- regulacja obrotów silnika: tak/nie
- klapy (sterowane płynnie, procentowo / jedno położenie w dół do lądowania)
- typ hamulca: różnicowy/na oba koła
- rodzaje trymów: wysokości/lotek/steru kierunku
- podwozie tak/nie
- hamulce aerodynamiczne: tak/nie
- komora bombowa: tak/nie (Stukas: pod klawiszem komory otwierane okienko w podłodze)
I wtedy wybiera się odpowiednie opcje.
Re: Checklisty do samolotów
: 04 czerwca 2020, 11:21
autor: shoki
Tutaj
https://www.dropbox.com/s/54i9m7r4yprv1 ... 1.pdf?dl=1 do ściągnięcia pdf z podstawowymi informacjami dla wszystkich maszyn drugowojennych dostępnych w grze. Można wydrukować i wspomagać się w trakcie gry.
Tutaj z kolei
https://www.sas1946.com/main/index.php/ ... 612.0.html te same informacje w wersji skróconej, które wstawiamy w kokpicie w miejsce zdjęcia.
Re: Checklisty do samolotów
: 05 czerwca 2020, 00:12
autor: lucas
Tu chodzi o to, żeby to było po polsku.
Odpaliłem sobie tego pdfa u siebie i mogę go przetłumaczyć.
Sherman, jak przygotujesz mi zawartość, to mogę przygotować instrukcję.
Re: Checklisty do samolotów
: 05 czerwca 2020, 12:12
autor: Sherman
Nie ma co tłumaczyć tak jeden do jednego, chcę aby te listy były zrobione już na podstawie naszych doświadczeń, z naszymi uwagami i ustawieniami. Panowie z większym doświadczeniem, wstawiajcie swoje uwagi, nawet pojedyncze.
Pe-2
Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Regulacja obrotów śmigła
Płynna regulacja klap
Chowane podwozie
Trymery lotek, ster. wysokości, ster. kierunku
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulców)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Hamulec aerodynamiczny. Uwaga- po otwarciu trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)
Temp. wody: max 115*C
Temp. oleju: max 110*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%
Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkość tylko przez hamowanie
Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
Przelot
1. Prop RPM na 85% (można dać 100%)
2. Gaz na 85% (można dać 100%)
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie
Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu
Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Re: Checklisty do samolotów
: 05 czerwca 2020, 17:01
autor: Scoot
No i o to chodziło.
Re: Checklisty do samolotów
: 06 czerwca 2020, 17:54
autor: lucas
Dawaj Sherman następne. Te już wpisałem do dokumentu. Teraz Ił-2 42, Stuka i Heniek
Re: Checklisty do samolotów
: 07 czerwca 2020, 17:06
autor: Sherman
W przypadku Ił-2 nie potwierdzają się informacje z instrukcji o boost przy mieszance na 100% i maksymalne temperatury, podaję to co jest teraz w grze.
Ił-2 mod. 1942
Sterowanie chłodnicami wody i oleju. Żaluzje chłodnicy oleju pancerne, do ataku zamknąć (maks. kilka minut lotu).
Manualna mieszanka paliwa. Normalne ustawienie 50%, poniżej 50% zubożona dla zaoszczędzenia paliwa.
Boost silnika przy Prop. RPM powyżej 90%
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy pozycja otwarte-zamknięte, wychylenie zależne od prędkości samolotu.
Trymer steru wysokości.
Chowane podwozie.
Kółko ogonowe z blokadą. Blokada do startu i lądowania. Kołowanie z odblokowanym, sterowanie sterem kierunku i z pomocą hamulca.
Temp. wody: max 105*C
Temp. oleju: max 115*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
Kołowanie
1. Kółko ogonowe odblokowane
2. Prop. RPM na 100%
3. Chłodnica oleju na 100%
4. Chłodnica wody na 0%
5. Gaz na 40%
Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Kółko ogonowe zablokowane
3. Trym. steru wysokości na -80%
Po starcie
1. Schować podwozie
Przelot
1. Prop. RPM na 90%
2. Gaz na 100%
Atak na cele
1. Ustawić liczbę bomb, salwę rakiet
2. Zamknąć chłodnicę oleju
Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Wypuścić podwozie
3. Trym. steru wysokości na -100%
4. Prop. RPM na 100%
5. Schodzenie 200, przyziemienie 150 km/h
Re: Checklisty do samolotów
: 12 czerwca 2020, 17:01
autor: Sherman
Ju 87 D-3
Sterowanie chłodnicami wody i oleju.
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy przestawiane skokowo (schowane, do startu, do lądowania).
Trymer steru wysokości i kierunku.
Kółko ogonowe z blokadą.
Osobne hamulce na każde koło.
Kołowanie z kółkiem odblokowanym, zakręcanie przy pomocy steru kierunku i wspomaganiem hamulców.
Hamulec aerodynamiczny.
Selektor belki podwieszeń oraz liczby bomb z danej belki. Brak możliwości zrzutu wszystkich bomb za jednym kliknięciem.
Gdy owiewka jest otwarta tylny strzelec nie może strzelać.
Okienko w podłodze (otwierane przyciskiem do otwierania komory bombowej).
Samolot posiada wysokościomierz kontaktowy. Brzęczy 250m od zadanej wysokości i przestaje gdy ją osiągniemy. Zrzut nie następuje automatycznie. Domyślne klawisze to Shift + K oraz Ctrl + K.
W tym samolocie bardzo łatwo zniszczyć silnik. Posiadamy 3 reżimy- przelotowy, do wznoszenia i do startu.
Przelotowy: gaz 75%, prop RPM 75%
Do wznoszenia: gaz 85%, prop RPM 85% (maksymalnie 33 minuty)
Do startu: gaz 100%, prop RPM 100% (maksymalnie 2 minuty)
Kołowanie
1. Odblokować kółko ogonowe
2. Chłodnica oleju na 100%
3. Chłodnica wody na 0%
4. Prop RPM na 75%
5. Gaz na 35%
6. Zakręcanie przy pomocy steru kierunku wspomagane hamulcami (tłumimy skręty hamując koło przeciwne do strony w którą skręcamy)
Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Klapy do startu
3. Zablokować kółko ogonowe
4. Trym. steru wysokości na 0%
5. Prop RPM na 100%
6. Gaz na 100%
Po starcie
1. Gaz na 85%
2. Prop RPM na 85%
3. Schować klapy
Przelot
1. Gaz na 75%
2. Prop RPM na 75%
Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Trym. steru wysokości na -40%
3. Prop. RPM na 85%
4. Schodzenie 200, przyziemienie 150km/h
Re: Checklisty do samolotów
: 02 maja 2021, 00:05
autor: Sherman
Wstępne informacje do I-16:
-mieszanka 80%
-chłodnica oleju 75%
-skok śmigła 92%
-przepustnica 100%