Re: Checklisty do samolotów
: 05 maja 2021, 00:11
I-16 typ 24
Sterowanie chłodnicami oleju i osłon cylindrów (Engines inlet cowl shutters control)- normalne ustawienie maksymalne otwarcie lub bliskie
Sterowanie mieszanką paliwa (normalne ustawienie 80%)
Hamulce osobne na każde koło
Sterowanie obrotami
Drzwiczki kokpitu po wejściu do samolotu otwarte (Canopy open/close)
Boost (obroty powyżej 2250) maksymalnie przez 11 minut.
Normalne ustawienie silnika to 92-94% RPM (2250 RPM), 100% przepustnicy i 80% mieszanki. Dla bezpieczeństwa gdy nie mamy techno chata można zejść do 2200 RPM.
Temp. wody: max 115*C
Temp. cylindrów: max 250*C
Płynna zmiana wysunięcia klap. Jeden obrót korby to zmiana o 6%.
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
Kołowanie
1. Zamknąć drzwiczki
2. Mieszanka na 80%
3. RPM na maksimum
4. Chłodzenie na maksimum
Start
1. Klapy na 30% (5 obrotów korbą)
2. RPM na maksimum
3. Oderwanie powyżej 200 km/h
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
3. RPM poniżej 2250 (92%)
Lądowanie
1. Wysunąć podwozie
2. Klapy na 30%
3. Podejście na 200 km/h, przyziemienie przy 150 km/h
Sterowanie chłodnicami oleju i osłon cylindrów (Engines inlet cowl shutters control)- normalne ustawienie maksymalne otwarcie lub bliskie
Sterowanie mieszanką paliwa (normalne ustawienie 80%)
Hamulce osobne na każde koło
Sterowanie obrotami
Drzwiczki kokpitu po wejściu do samolotu otwarte (Canopy open/close)
Boost (obroty powyżej 2250) maksymalnie przez 11 minut.
Normalne ustawienie silnika to 92-94% RPM (2250 RPM), 100% przepustnicy i 80% mieszanki. Dla bezpieczeństwa gdy nie mamy techno chata można zejść do 2200 RPM.
Temp. wody: max 115*C
Temp. cylindrów: max 250*C
Płynna zmiana wysunięcia klap. Jeden obrót korby to zmiana o 6%.
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
Kołowanie
1. Zamknąć drzwiczki
2. Mieszanka na 80%
3. RPM na maksimum
4. Chłodzenie na maksimum
Start
1. Klapy na 30% (5 obrotów korbą)
2. RPM na maksimum
3. Oderwanie powyżej 200 km/h
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
3. RPM poniżej 2250 (92%)
Lądowanie
1. Wysunąć podwozie
2. Klapy na 30%
3. Podejście na 200 km/h, przyziemienie przy 150 km/h