Checklisty do samolotów

Forum poświęcone symulatorom dedykowanym drugiej wojnie światowej: IL-2 Great Battles oraz IL-2 Cliffs Of Dover
Awatar użytkownika
Sherman
Posty: 33
Rejestracja: 03 września 2019, 20:12

Checklisty do samolotów

Post autor: Sherman » 03 czerwca 2020, 23:50

Wstawiajcie swoje uwagi i propozycje do tych checklist.

Pe-2

Sterowanie tylko chłodnicą wody

Manualna mieszanka paliwa

Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulcy)

2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m

Część bomb przenoszona w komorach bombowych, skrzydłowe nieowieralne gdy mamy podwieszone bomby pod centropłatem. Zaplanować zrzuty pod tym kątem

Po otwarciu hamulca aero trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)

Temp. wody: max 100*C
Temp. oleju: max 100*C

Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%

Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkości tylko przez hamowanie

Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%

Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy

Przelot
1. Prop RPM na 85%
2. Gaz na 85%
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie

Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu

Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h

Awatar użytkownika
lucas
Posty: 133
Rejestracja: 20 maja 2019, 21:58
Lokalizacja: Pruszków

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: lucas » 04 czerwca 2020, 10:20

A może dodać coś takiego?

1. Informacje techniczne
- typ mieszanki: automatyczna/sterowana ręcznie
- typy chłodnic obsługiwanych ręcznie: woda/olej/klapki chłodzące zewnętrzne/klapki chłodzące wewnętrzne
- regulacja obrotów silnika: tak/nie
- klapy (sterowane płynnie, procentowo / jedno położenie w dół do lądowania)
- typ hamulca: różnicowy/na oba koła
- rodzaje trymów: wysokości/lotek/steru kierunku
- podwozie tak/nie
- hamulce aerodynamiczne: tak/nie
- komora bombowa: tak/nie (Stukas: pod klawiszem komory otwierane okienko w podłodze)

I wtedy wybiera się odpowiednie opcje.
płk pil. Lucas
Oficer Dowodzący

Awatar użytkownika
shoki
Posty: 90
Rejestracja: 20 maja 2019, 21:15

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: shoki » 04 czerwca 2020, 11:21

Tutaj https://www.dropbox.com/s/yvtww6omsh0pc ... 0.pdf?dl=1 do ściągnięcia pdf z podstawowymi informacjami dla wszystkich maszyn drugowojennych dostępnych w grze. Można wydrukować i wspomagać się w trakcie gry.
Tutaj z kolei https://www.sas1946.com/main/index.php/ ... 612.0.html te same informacje w wersji skróconej, które wstawiamy w kokpicie w miejsce zdjęcia.
kpt.pil.obs.Shoki
Za-ca D-cy 2.EW

Awatar użytkownika
lucas
Posty: 133
Rejestracja: 20 maja 2019, 21:58
Lokalizacja: Pruszków

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: lucas » 05 czerwca 2020, 00:12

Tu chodzi o to, żeby to było po polsku.
Odpaliłem sobie tego pdfa u siebie i mogę go przetłumaczyć.

Sherman, jak przygotujesz mi zawartość, to mogę przygotować instrukcję.
płk pil. Lucas
Oficer Dowodzący

Awatar użytkownika
Sherman
Posty: 33
Rejestracja: 03 września 2019, 20:12

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: Sherman » 05 czerwca 2020, 12:12

Nie ma co tłumaczyć tak jeden do jednego, chcę aby te listy były zrobione już na podstawie naszych doświadczeń, z naszymi uwagami i ustawieniami. Panowie z większym doświadczeniem, wstawiajcie swoje uwagi, nawet pojedyncze.




Pe-2

Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Regulacja obrotów śmigła
Płynna regulacja klap
Chowane podwozie
Trymery lotek, ster. wysokości, ster. kierunku
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulców)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Hamulec aerodynamiczny. Uwaga- po otwarciu trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)

Temp. wody: max 115*C
Temp. oleju: max 110*C

Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%

Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkość tylko przez hamowanie

Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%

Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy

Przelot
1. Prop RPM na 85% (można dać 100%)
2. Gaz na 85% (można dać 100%)
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie

Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu

Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Ostatnio zmieniony 06 czerwca 2020, 00:18 przez Sherman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Scoot
Posty: 27
Rejestracja: 26 maja 2019, 17:44

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: Scoot » 05 czerwca 2020, 17:01

No i o to chodziło.
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka,
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego co da Ci, sierżant sztabowy.

Awatar użytkownika
lucas
Posty: 133
Rejestracja: 20 maja 2019, 21:58
Lokalizacja: Pruszków

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: lucas » 06 czerwca 2020, 17:54

Dawaj Sherman następne. Te już wpisałem do dokumentu. Teraz Ił-2 42, Stuka i Heniek
płk pil. Lucas
Oficer Dowodzący

Awatar użytkownika
Sherman
Posty: 33
Rejestracja: 03 września 2019, 20:12

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: Sherman » 07 czerwca 2020, 17:06

W przypadku Ił-2 nie potwierdzają się informacje z instrukcji o boost przy mieszance na 100% i maksymalne temperatury, podaję to co jest teraz w grze.

Ił-2 mod. 1942

Sterowanie chłodnicami wody i oleju. Żaluzje chłodnicy oleju pancerne, do ataku zamknąć (maks. kilka minut lotu).
Manualna mieszanka paliwa. Normalne ustawienie 50%, poniżej 50% zubożona dla zaoszczędzenia paliwa.
Boost silnika przy Prop. RPM powyżej 90%
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy pozycja otwarte-zamknięte, wychylenie zależne od prędkości samolotu.
Trymer steru wysokości.
Chowane podwozie.
Kółko ogonowe z blokadą. Blokada do startu i lądowania. Kołowanie z odblokowanym, sterowanie sterem kierunku i z pomocą hamulca.

Temp. wody: max 105*C
Temp. oleju: max 115*C

Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%

Kołowanie
1. Kółko ogonowe odblokowane
2. Prop. RPM na 100%
3. Chłodnica oleju na 100%
4. Chłodnica wody na 0%
5. Gaz na 40%

Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Kółko ogonowe zablokowane
3. Trym. steru wysokości na -80%

Po starcie
1. Schować podwozie

Przelot
1. Prop. RPM na 90%
2. Gaz na 100%

Atak na cele
1. Ustawić liczbę bomb, salwę rakiet
2. Zamknąć chłodnicę oleju

Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Wypuścić podwozie
3. Trym. steru wysokości na -100%
4. Prop. RPM na 100%
5. Schodzenie 200, przyziemienie 150 km/h

Awatar użytkownika
Sherman
Posty: 33
Rejestracja: 03 września 2019, 20:12

Re: Checklisty do samolotów

Post autor: Sherman » 12 czerwca 2020, 17:01

Ju 87 D-3

Sterowanie chłodnicami wody i oleju.
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy przestawiane skokowo (schowane, do startu, do lądowania).
Trymer steru wysokości i kierunku.
Kółko ogonowe z blokadą.
Osobne hamulce na każde koło.
Kołowanie z kółkiem odblokowanym, zakręcanie przy pomocy steru kierunku i wspomaganiem hamulców.
Hamulec aerodynamiczny.
Selektor belki podwieszeń oraz liczby bomb z danej belki. Brak możliwości zrzutu wszystkich bomb za jednym kliknięciem.
Gdy owiewka jest otwarta tylny strzelec nie może strzelać.
Okienko w podłodze (otwierane przyciskiem do otwierania komory bombowej).

Samolot posiada wysokościomierz kontaktowy. Brzęczy 250m od zadanej wysokości i przestaje gdy ją osiągniemy. Zrzut nie następuje automatycznie. Domyślne klawisze to Shift + K oraz Ctrl + K.

W tym samolocie bardzo łatwo zniszczyć silnik. Posiadamy 3 reżimy- przelotowy, do wznoszenia i do startu.

Przelotowy: gaz 75%, prop RPM 75%
Do wznoszenia: gaz 85%, prop RPM 85% (maksymalnie 33 minuty)
Do startu: gaz 100%, prop RPM 100% (maksymalnie 2 minuty)

Kołowanie
1. Odblokować kółko ogonowe
2. Chłodnica oleju na 100%
3. Chłodnica wody na 0%
4. Prop RPM na 75%
5. Gaz na 35%
6. Zakręcanie przy pomocy steru kierunku wspomagane hamulcami (tłumimy skręty hamując koło przeciwne do strony w którą skręcamy)

Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Klapy do startu
3. Zablokować kółko ogonowe
4. Trym. steru wysokości na 0%
5. Prop RPM na 100%
6. Gaz na 100%

Po starcie
1. Gaz na 85%
2. Prop RPM na 85%
3. Schować klapy

Przelot
1. Gaz na 75%
2. Prop RPM na 75%

Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Trym. steru wysokości na -40%
3. Prop. RPM na 85%
4. Schodzenie 200, przyziemienie 150km/h

ODPOWIEDZ