Checklisty do samolotów
Checklisty do samolotów
Wstawiajcie swoje uwagi i propozycje do tych checklist.
Pe-2
Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulcy)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Część bomb przenoszona w komorach bombowych, skrzydłowe nieowieralne gdy mamy podwieszone bomby pod centropłatem. Zaplanować zrzuty pod tym kątem
Po otwarciu hamulca aero trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)
Temp. wody: max 100*C
Temp. oleju: max 100*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%
Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkości tylko przez hamowanie
Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
Przelot
1. Prop RPM na 85%
2. Gaz na 85%
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie
Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu
Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Pe-2
Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulcy)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Część bomb przenoszona w komorach bombowych, skrzydłowe nieowieralne gdy mamy podwieszone bomby pod centropłatem. Zaplanować zrzuty pod tym kątem
Po otwarciu hamulca aero trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)
Temp. wody: max 100*C
Temp. oleju: max 100*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%
Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkości tylko przez hamowanie
Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
Przelot
1. Prop RPM na 85%
2. Gaz na 85%
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie
Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu
Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Re: Checklisty do samolotów
A może dodać coś takiego?
1. Informacje techniczne
- typ mieszanki: automatyczna/sterowana ręcznie
- typy chłodnic obsługiwanych ręcznie: woda/olej/klapki chłodzące zewnętrzne/klapki chłodzące wewnętrzne
- regulacja obrotów silnika: tak/nie
- klapy (sterowane płynnie, procentowo / jedno położenie w dół do lądowania)
- typ hamulca: różnicowy/na oba koła
- rodzaje trymów: wysokości/lotek/steru kierunku
- podwozie tak/nie
- hamulce aerodynamiczne: tak/nie
- komora bombowa: tak/nie (Stukas: pod klawiszem komory otwierane okienko w podłodze)
I wtedy wybiera się odpowiednie opcje.
1. Informacje techniczne
- typ mieszanki: automatyczna/sterowana ręcznie
- typy chłodnic obsługiwanych ręcznie: woda/olej/klapki chłodzące zewnętrzne/klapki chłodzące wewnętrzne
- regulacja obrotów silnika: tak/nie
- klapy (sterowane płynnie, procentowo / jedno położenie w dół do lądowania)
- typ hamulca: różnicowy/na oba koła
- rodzaje trymów: wysokości/lotek/steru kierunku
- podwozie tak/nie
- hamulce aerodynamiczne: tak/nie
- komora bombowa: tak/nie (Stukas: pod klawiszem komory otwierane okienko w podłodze)
I wtedy wybiera się odpowiednie opcje.
płk pil. Lucas
Oficer Dowodzący
Oficer Dowodzący
Re: Checklisty do samolotów
Tutaj https://www.dropbox.com/s/54i9m7r4yprv1 ... 1.pdf?dl=1 do ściągnięcia pdf z podstawowymi informacjami dla wszystkich maszyn drugowojennych dostępnych w grze. Można wydrukować i wspomagać się w trakcie gry.
Tutaj z kolei https://www.sas1946.com/main/index.php/ ... 612.0.html te same informacje w wersji skróconej, które wstawiamy w kokpicie w miejsce zdjęcia.
Tutaj z kolei https://www.sas1946.com/main/index.php/ ... 612.0.html te same informacje w wersji skróconej, które wstawiamy w kokpicie w miejsce zdjęcia.
kpt.pil.obs.Shoki
Za-ca D-cy 2.EW
Za-ca D-cy 2.EW
Re: Checklisty do samolotów
Tu chodzi o to, żeby to było po polsku.
Odpaliłem sobie tego pdfa u siebie i mogę go przetłumaczyć.
Sherman, jak przygotujesz mi zawartość, to mogę przygotować instrukcję.
Odpaliłem sobie tego pdfa u siebie i mogę go przetłumaczyć.
Sherman, jak przygotujesz mi zawartość, to mogę przygotować instrukcję.
płk pil. Lucas
Oficer Dowodzący
Oficer Dowodzący
Re: Checklisty do samolotów
Nie ma co tłumaczyć tak jeden do jednego, chcę aby te listy były zrobione już na podstawie naszych doświadczeń, z naszymi uwagami i ustawieniami. Panowie z większym doświadczeniem, wstawiajcie swoje uwagi, nawet pojedyncze.
Pe-2
Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Regulacja obrotów śmigła
Płynna regulacja klap
Chowane podwozie
Trymery lotek, ster. wysokości, ster. kierunku
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulców)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Hamulec aerodynamiczny. Uwaga- po otwarciu trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)
Temp. wody: max 115*C
Temp. oleju: max 110*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%
Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkość tylko przez hamowanie
Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
Przelot
1. Prop RPM na 85% (można dać 100%)
2. Gaz na 85% (można dać 100%)
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie
Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu
Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Pe-2
Sterowanie tylko chłodnicą wody
Manualna mieszanka paliwa
Regulacja obrotów śmigła
Płynna regulacja klap
Chowane podwozie
Trymery lotek, ster. wysokości, ster. kierunku
Hamulec różnicowy przez wychylenie steru kierunku (jeden przycisk hamulców)
2-gi bieg sprężarki powyżej 2700m
Hamulec aerodynamiczny. Uwaga- po otwarciu trym. ster. wys. ustawia się na 30% (ciężki na nos)
Temp. wody: max 115*C
Temp. oleju: max 110*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
2. Gaz na 10%
Kołowanie
1. Mieszanka na 85%
2. Chłodnica na 100%
3. Prop RPM na 100%
4. Gaz na 30%, utrzymywać prędkość tylko przez hamowanie
Start
1. Klapy na 15%
2. Trym. ster. wys. -30%
Po starcie
1. Schować podwozie
2. Schować klapy
Przelot
1. Prop RPM na 85% (można dać 100%)
2. Gaz na 85% (można dać 100%)
3. Chłodnica na 100%, chyba że temp. spadnie
Bombardowanie
1. Otw. kom. bomb. (opcja)
2. Ustawić liczbę bomb
3. Ustawić opóźnienie zrzutu
Lądowanie
1. Prop RPM na 100%
2. Klapy na 50%
3. Wysunąć podwozie
4. Trym. ster. wys. na -70%
5. Prędkość schodzenia 200, przyziemienie przy ok. 150 km/h
Ostatnio zmieniony 06 czerwca 2020, 00:18 przez Sherman, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Checklisty do samolotów
No i o to chodziło.
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka,
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego co da Ci, sierżant sztabowy.
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego co da Ci, sierżant sztabowy.
Re: Checklisty do samolotów
Dawaj Sherman następne. Te już wpisałem do dokumentu. Teraz Ił-2 42, Stuka i Heniek
płk pil. Lucas
Oficer Dowodzący
Oficer Dowodzący
Re: Checklisty do samolotów
W przypadku Ił-2 nie potwierdzają się informacje z instrukcji o boost przy mieszance na 100% i maksymalne temperatury, podaję to co jest teraz w grze.
Ił-2 mod. 1942
Sterowanie chłodnicami wody i oleju. Żaluzje chłodnicy oleju pancerne, do ataku zamknąć (maks. kilka minut lotu).
Manualna mieszanka paliwa. Normalne ustawienie 50%, poniżej 50% zubożona dla zaoszczędzenia paliwa.
Boost silnika przy Prop. RPM powyżej 90%
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy pozycja otwarte-zamknięte, wychylenie zależne od prędkości samolotu.
Trymer steru wysokości.
Chowane podwozie.
Kółko ogonowe z blokadą. Blokada do startu i lądowania. Kołowanie z odblokowanym, sterowanie sterem kierunku i z pomocą hamulca.
Temp. wody: max 105*C
Temp. oleju: max 115*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
Kołowanie
1. Kółko ogonowe odblokowane
2. Prop. RPM na 100%
3. Chłodnica oleju na 100%
4. Chłodnica wody na 0%
5. Gaz na 40%
Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Kółko ogonowe zablokowane
3. Trym. steru wysokości na -80%
Po starcie
1. Schować podwozie
Przelot
1. Prop. RPM na 90%
2. Gaz na 100%
Atak na cele
1. Ustawić liczbę bomb, salwę rakiet
2. Zamknąć chłodnicę oleju
Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Wypuścić podwozie
3. Trym. steru wysokości na -100%
4. Prop. RPM na 100%
5. Schodzenie 200, przyziemienie 150 km/h
Ił-2 mod. 1942
Sterowanie chłodnicami wody i oleju. Żaluzje chłodnicy oleju pancerne, do ataku zamknąć (maks. kilka minut lotu).
Manualna mieszanka paliwa. Normalne ustawienie 50%, poniżej 50% zubożona dla zaoszczędzenia paliwa.
Boost silnika przy Prop. RPM powyżej 90%
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy pozycja otwarte-zamknięte, wychylenie zależne od prędkości samolotu.
Trymer steru wysokości.
Chowane podwozie.
Kółko ogonowe z blokadą. Blokada do startu i lądowania. Kołowanie z odblokowanym, sterowanie sterem kierunku i z pomocą hamulca.
Temp. wody: max 105*C
Temp. oleju: max 115*C
Uruchomienie
1. Mieszanka na 100%
Kołowanie
1. Kółko ogonowe odblokowane
2. Prop. RPM na 100%
3. Chłodnica oleju na 100%
4. Chłodnica wody na 0%
5. Gaz na 40%
Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Kółko ogonowe zablokowane
3. Trym. steru wysokości na -80%
Po starcie
1. Schować podwozie
Przelot
1. Prop. RPM na 90%
2. Gaz na 100%
Atak na cele
1. Ustawić liczbę bomb, salwę rakiet
2. Zamknąć chłodnicę oleju
Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Wypuścić podwozie
3. Trym. steru wysokości na -100%
4. Prop. RPM na 100%
5. Schodzenie 200, przyziemienie 150 km/h
Re: Checklisty do samolotów
Ju 87 D-3
Sterowanie chłodnicami wody i oleju.
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy przestawiane skokowo (schowane, do startu, do lądowania).
Trymer steru wysokości i kierunku.
Kółko ogonowe z blokadą.
Osobne hamulce na każde koło.
Kołowanie z kółkiem odblokowanym, zakręcanie przy pomocy steru kierunku i wspomaganiem hamulców.
Hamulec aerodynamiczny.
Selektor belki podwieszeń oraz liczby bomb z danej belki. Brak możliwości zrzutu wszystkich bomb za jednym kliknięciem.
Gdy owiewka jest otwarta tylny strzelec nie może strzelać.
Okienko w podłodze (otwierane przyciskiem do otwierania komory bombowej).
Samolot posiada wysokościomierz kontaktowy. Brzęczy 250m od zadanej wysokości i przestaje gdy ją osiągniemy. Zrzut nie następuje automatycznie. Domyślne klawisze to Shift + K oraz Ctrl + K.
W tym samolocie bardzo łatwo zniszczyć silnik. Posiadamy 3 reżimy- przelotowy, do wznoszenia i do startu.
Przelotowy: gaz 75%, prop RPM 75%
Do wznoszenia: gaz 85%, prop RPM 85% (maksymalnie 33 minuty)
Do startu: gaz 100%, prop RPM 100% (maksymalnie 2 minuty)
Kołowanie
1. Odblokować kółko ogonowe
2. Chłodnica oleju na 100%
3. Chłodnica wody na 0%
4. Prop RPM na 75%
5. Gaz na 35%
6. Zakręcanie przy pomocy steru kierunku wspomagane hamulcami (tłumimy skręty hamując koło przeciwne do strony w którą skręcamy)
Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Klapy do startu
3. Zablokować kółko ogonowe
4. Trym. steru wysokości na 0%
5. Prop RPM na 100%
6. Gaz na 100%
Po starcie
1. Gaz na 85%
2. Prop RPM na 85%
3. Schować klapy
Przelot
1. Gaz na 75%
2. Prop RPM na 75%
Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Trym. steru wysokości na -40%
3. Prop. RPM na 85%
4. Schodzenie 200, przyziemienie 150km/h
Sterowanie chłodnicami wody i oleju.
Regulacja obrotów śmigła.
Klapy przestawiane skokowo (schowane, do startu, do lądowania).
Trymer steru wysokości i kierunku.
Kółko ogonowe z blokadą.
Osobne hamulce na każde koło.
Kołowanie z kółkiem odblokowanym, zakręcanie przy pomocy steru kierunku i wspomaganiem hamulców.
Hamulec aerodynamiczny.
Selektor belki podwieszeń oraz liczby bomb z danej belki. Brak możliwości zrzutu wszystkich bomb za jednym kliknięciem.
Gdy owiewka jest otwarta tylny strzelec nie może strzelać.
Okienko w podłodze (otwierane przyciskiem do otwierania komory bombowej).
Samolot posiada wysokościomierz kontaktowy. Brzęczy 250m od zadanej wysokości i przestaje gdy ją osiągniemy. Zrzut nie następuje automatycznie. Domyślne klawisze to Shift + K oraz Ctrl + K.
W tym samolocie bardzo łatwo zniszczyć silnik. Posiadamy 3 reżimy- przelotowy, do wznoszenia i do startu.
Przelotowy: gaz 75%, prop RPM 75%
Do wznoszenia: gaz 85%, prop RPM 85% (maksymalnie 33 minuty)
Do startu: gaz 100%, prop RPM 100% (maksymalnie 2 minuty)
Kołowanie
1. Odblokować kółko ogonowe
2. Chłodnica oleju na 100%
3. Chłodnica wody na 0%
4. Prop RPM na 75%
5. Gaz na 35%
6. Zakręcanie przy pomocy steru kierunku wspomagane hamulcami (tłumimy skręty hamując koło przeciwne do strony w którą skręcamy)
Start
1. Chłodnica wody na 100%
2. Klapy do startu
3. Zablokować kółko ogonowe
4. Trym. steru wysokości na 0%
5. Prop RPM na 100%
6. Gaz na 100%
Po starcie
1. Gaz na 85%
2. Prop RPM na 85%
3. Schować klapy
Przelot
1. Gaz na 75%
2. Prop RPM na 75%
Lądowanie
1. Wypuścić klapy
2. Trym. steru wysokości na -40%
3. Prop. RPM na 85%
4. Schodzenie 200, przyziemienie 150km/h
Re: Checklisty do samolotów
Wstępne informacje do I-16:
-mieszanka 80%
-chłodnica oleju 75%
-skok śmigła 92%
-przepustnica 100%
-mieszanka 80%
-chłodnica oleju 75%
-skok śmigła 92%
-przepustnica 100%